سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دخالت های استعماری انگلیس در ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی

جمعه 90/9/11 9:23 عصر| | نظر

کشور پهناور و دیرپای ایران اسلامی با مردمانی خردمند و دل باخته ی اهل بیت(علیهم السلام)،دارای تمدنی کهن و درخشان، ذخایر معدنی و ثروت های فرهنگی غنی و گسترده و موقعیت استراتژیک و جغرافیایی بسیار حساس و مهم در خاورمیانه و جهان اسلام است که این سبب شده مورد توجه و طمع استعمارگران به ویژه انگلیس قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

  ادامه مطلب...

عبرت های عاشو را

چهارشنبه 90/9/9 6:16 عصر| | نظر

لُبّ و جوهر حادثه عاشورا این است که در دنیایى که همه جاى آن را ظلمت و فساد و ستم گرفته بود، حسین‏بن‏على علیه‏السّلام براى نجات اسلام قیام کرد و در این دنیاى بزرگ، هیچ‏کس به او کمک نکرد!

 

مناسبت های تاریخی بهانه خوبی است برای یاد آوری و تذکر وقایع تاریخی و بررسی مولفه های رخداد ها. اکنون که در دهه اول محرم قرار داریم  توفیقی است تا هر چه بیشتر در این خصوص بیاندیشیم و با بررسی ابعاد مختلف آن بهره ای کافی از این دهه ببریم.

در این خصوص می توان از بیانات مقام معظم رهبری امام خامنه ای دامت برکاته استفاده نمود... که انصافا به نکات درس آموزی اشاره دارند. در این مجال سعی دارم قسمت هایی از بیانات ایشان را در این خصوص در ادامه مطلب بیاورم... البته خاطر نشان می کنم که این مطالب را در طی چند قسمت قرار خواهم داد.

 

ادامه مطلب...

<      1   2      

پیوند‌ها

پیوند‌ها